Etter at fusjonen av SN BrusselsAirlines og Virgin Express var et faktum i 2006, ble navnet på detnye nasjonale flyselskapet i Belgia hetende Brussels Airlines, undereierskap av SN Airholding. To år senere, i 2008, annonserteLufthansa at det ville kjøpe seg opp i selskapet og akkvirerte eneierandel på 45%. Oppkjøpet var et faktum et år senere, i 2009, daBrussels Airlines også ble medlem av flyselskapsalliansen StarAlliance, som er verdens ledende globale flyselskapsallianse.Naturlig nok ligger både hovedbasen og hovedkontoret tilflyselskapet i landets hovedstad, Brussel.
Brussels Airlines billigeflybilletter frakter passasjerer fra Europas hovedstadtil over 90 destinasjoner i Europa og Afrika, i tillegg til todirekteruter til Washington D.C. og New York JFK i USA. Med over 3500ansatte og 49 fly i egen flåte, opererer Brussels Airlines rundt 300flyvninger på daglig basis. På langdistanseflyvninger tilbyrflyselskapet en helt ny business class med seter som kan gjøres omtil flat soveseng og et digitalt underholdningssystem. Booker man Brussels Airlines flybilletter påøkonomiklassen for en langdistanseflyvning, kan selskapet skilte medergonomiske seter og et underholdningssystem med berøringsskjermer.
Brussels Airlines deltar iflybonusprogrammet Miles &More, som er Europas størstebonnusprogram. Med Miles &More tjener man ikke poeng bare underflyreisen, men også på leiebil eller hotell. Opptjente poeng kanman naturligvis løse inn ved å booke en flybillett, oppgradereeksisterende reise eller ved å bestille tjenester fra utallige Miles&More partnere. Ikke minst kan poengene brukes direkte iWorldshop for bestilling av eksklusive produkter. Ønsker man ådonere bort sine poeng til en veldedig organisasjon, finnes det ogsåen mulighet for dette.
Når man booker BrusselsAirlines flybilletter for å fly innenfor Europa, kan manvelge mellom fire ulike reiseklasser. Check&Go er den gunstigsteflybilletten, hvor passasjerer er tillatt et kolli håndbagasje på12 kg og online setereservasjon 24 timer før avgang. Denne typenbillett egner seg eksempelvis utrolig bra til en helgetur ellerstorbyferie. For passasjerer som ønsker å sjekke inn bagasje, erLight&Relax midt i blinken med tillatt innsjekket kolli på 23kg, samt muligheten til å reservere sete når man booker billetten.Flex&Fast gir mye mer fleksibilitet til passasjerene, inklusiveprioritetstjenester på bakken og mer komfort og service om bord påflyet med blant annet gratis snack/måltid. Blizz&Class girmuligheten til å sjekke inn to kolli på 32 kg hver, samt adgang tillounges og gourmetmåltider om bord på flyet. Booker man BrusselsAirlines flybilletter for å fly interkontinentalt, fallervalget mellom økonomi og business. Her avhenger bagasjereglene avdestinasjonen og reiseklassen.
Det belgiske flyselskapet har satt segsom mål å være et personlig flyselskap, som bringer folk sammen oggjør reisen til sine kunder til en ren fornøyelse. BrusselsAirlines hovedverdier er fokusert rundt kundeservice og kundenesvelvære. Dette praktiseres ved at kundene skal bli godt ivaretatt,at deres reise blir en gledelig opplevelse og at flyselskapet jobberraskt og effektivt i et stadig skiftende miljø. Nøkkelordene ogstoltheten til Brussels Airlines ligger i å opptre menneskelig,jobbe i team og opptre smidig.
Det er viktig for Brussels Airlines ådrive sin virksomhet på en bærekraftig måt. Ettersom selskapetanser seg som Afrika-ekspert og har lært å kjenne sårbaremennesker og samfunn i Afrika, har det vokst et engasjement for åskape verdier for afrikanske lokalsamfunn. Brussels Airlines harinngått samarbeid med et par mindre NGOer og organisasjoner via sinb.foundation (eksempelvis Artsen Zonder Vakantie, Chaîne deL'Espoir, Senter for barn i sårbare livssituasjoner, Memisa ogAviation Without Borders), som samsvarer med flyselskapets kultur ogverdier. Bike for Africa er et annet ildsjelintitativ hvor man ønskerå sette søkelys på det afrikanske kontinentet og støtte ulikehjelpeorganisasjoner.
Brussels Airlines har satt seg som målå redusere sitt karbonfotavtrykk og anser miljøet som en kjernesak.Flyselskapets innsats for å redusere avfall omfatter tiltak både påbakken og i lufta. Dette innebærer opplæring av piloter ienergisparende prosedyrer, at matvognene om bord på flyet har blitterstattet av en lettere modell, og sortering og resirkulering avavfall. I 2009 mottok Brussels Airlines Environmental Award fraBrussel lufthavn, og ble belønnet for sin fremtredende rolle i åredusere ordensforstyrrelser i flytrafikken.
Om oss
Hvem er vi?
Brukervilkår
Personvern
Affiliate program
Assistanse og nyttig informasjon